Kehidupan di Parit Raja...

Saturday, February 21, 2009

Apaii dan Amaii yang puaka berlatarbelakangkan Flat Cempaka Biru

Kehidupan ku di Parit Raja sangat meriah kerana aku dikelilingi oleh sahabat2 yg happening. Kebanyakan dr mereka tinggal di Flat Cempaka Biru. Ntah camane flat ni dpt nama aku pon tak sure. Mungkin yg membina flat ni sukakan nama tu. Kalo aku msti aku letak nama Flat Chendana Pura….klasik pon klasik… ape yg buatkan aku sayang nk tinggalkan flat ni ialah kenikmatan menidurkan diri dalam bilik aku yg kecik tp nmpak cam luas sbb aku pandai susun atur barang aku. Pastu plak tikar getah, sampul meja, wallpaper kat dinding dan almari aku berwarna hijau yg bertemakan mesra alam.

wallpaper dinding utk mencuci mata yg semakin rabun

Walaupon beralaskan sekeping toto yg nipis namun kenikmatan tidur aku melampau-lampau (sbb ade aksesori tambahan spt comforter, bantal 2biji, bantal peluk snoopy 1biji, seekor keroro hijau yg comel). Aku bersyukur kpd Ilahi atas nikmat tersebut.
keroro ku yg semakin nazak dek pelukan ku..
Tapi kadang2 ia menjadi kelemahanku untuk bangun pada awal pg especially hari tu ade kelas kol 8pg. Fuuuhhhh….tu yg paling mencabar bg aku. Kalo xde kelas aku bleh bangun awal. Cakap je kol bape. Kalo stakat nk g Kluang Station kol 8pg ari Sabtu xde hal beb…tp kalo hari isnin ngn ari selase tu susah sket…pastu plak kelas ngn Uncle B & Puan Sareb…..adussss….lemah semangat den…memang laaa aku akn pergi (sbb aku rajin) tp mase nk bangun melangkah ke bilik air tu cam nk melangkah ke lautan yg penuh ngn iceberg (mencabar tak mencabar skang)…..tapi…..benda yg membuatkan aku pantas untuk bangun ialah ketika mengingatkan dak2 puaka yg selalu kutuk aku bangun lambat, padahal derang bukannya awal sangat…lambat gak masuk kelas…Amaii ngn Apaii ar(nama sebenar) suka belagak kalo derang smpi kelas lu. Tu yg kalo aku malas bangun, bile teringat je muke derang ni konpem semangat tuk ke kelas tu tibe2 je naik….skang ni aku da slalu terawal dr derang…kelas blom buka ag aku dan geng seangkatanku Nisak Man da sampai depan pintu…pergghhh awal siot beb….semangat siot nk menuntut ilmu...aku bangga menjadi diri aku skang…....Aku orang terawal gi klas skang....skang ni aku nk pastikan aku siap buat SOSIO dan kalahkan Apaiiii.....yesss!!!! aku suke semangat tuuuu.....

0 comments:

/baca /bye /ding /hore /joget
/kembik /love /marah /melet /mencak
/nangis /ngayal /puyeng /serem /stres

Post a Comment